Skuteczna reklama interaktywna – czy jest możliwa?
|Jak inaczej przekonać do usługi czy towaru niż przekonując potencjalnego konsumenta, że to, co oferujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Pokazać mu to oczywiście na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.
reklama interaktywna Kraków
Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna inaczej Interactive Digital Signage to typ reklamy, w której nadawca nie jedynie przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, lecz także zezwala odbiorcy ten przekaz kreować. Takiego typu reklamy są wiarygodną nowością, wobec tego, że uprzednio nie do końca wolno było je w ogóle wykonać, z uwagi na technikę. Dziś reklamą interaktywną równie prawidłowo wolno nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, ma prawo głosować na temat losów bohaterów, lecz reklamą interaktywną będzie także ścisła interakcja innymi słowy możliwość decydowania w czasie rzeczywistym i uzależnienie od wyboru indywidualnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interakcyjnych jest naturalnie kwestią gusty, tym niemniej na uwagę pośród tego typu reklam na pewno zasługują:
• Akcja MONTErzy – interaktywna reklama legendarnych deserów, w jakiej chodziło o to, żeby odbiorca mógł w pojedynkę zaprojektować swój własny smak deseru, łącząc pojedyncze jego składniki
• Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez parę tygodni perfekcyjną na facebook, jeśli idzie o marki piwne
• Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety publikowana była reklama z kodem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu oraz ulokowaniu telefonu na gazecie, wolno było zobaczyć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist czy kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Żeby reklama interaktywna była skuteczna musi nie jedynie wiązać mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi kojarzyć się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, aby konsument, który już się zaangażował, w następnej kolejności dokonał takiego wyboru, który odpowiednio mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bowiem uprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest ewidentny. Cechą charakterystyczną reklam interaktywnych jest z reguły ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na witrynę internetową czy banner, ale cały szereg narzędzi, które umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, aby podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, żeby był on stosowny technicznie oraz banalny.